× WEB MAIL TELEPHONE DIRECTORY STUDENT INFORMATION SYSTEM COURSES OFFERED DISTANCE LEARNING CAMPUS LIFE LIBRARY PORTAL TRANSPORTATION
tr

Alumni Interviews (In Turkish)

Bölümümüz 2007 mezunu Ömer Çelik ile üniversite yılları ve mezuniyet sonrası tecrübeleri hakkında bir röportaj gerçekleştirdik.

Sayın Çelik bize kendinizden bahseder misiniz?

1983 Aksaray doğumluyum. Lise eğitimimi Aksaray Fen Lisesinde tamamladıktan sonra, Çankaya Üniversitesi Matematik-Bilgisayar bölümünde eğitimime başladım.

Daha sonradan Bilgisayar Mühendisliği bölümüne yatay geçiş yaptım ve 2007 yılında eğitimimi tamamladım. Şu anda özel bir firmada Proje Müdürü olarak görev yapıyorum.

Çankaya Üniversitesi'ndeki öğrencilik hayatınızı bize anlatır mısınız? Aktif bir öğrenci miydiniz?

Hızlı, yoğun ve aktif bir öğrencilik hayatı geçirdim. Matematik-Bilgisayar bölümünde eğitimime başladım. İlk yıl sonunda Bilgisayar Mühendisliği bölümü ile çift anadal programına başladım. Ortaokul yıllarımdan beri bilgisayar ile yakın ilişkili biri olduğum için, ikinci sınıf sonunda aldığım bir karar ile Bilgisayar Mühendisliği bölümüne yatay geçiş yaptım ve Matematik-Bilgisayar bölümü ile de çift anadal programına devam ettim.

Yine aynı yıl, Microsoft Yaz Okulu'na seçildim ve güncel teknolojileri Microsoft uzmanlarından öğrenme fırsatı edindim. Sonrasında, Microsoft danışmanları yönlendirmesinde Dışişleri Bakanlığında bir staj programına katıldım. Üçüncü sınıfa başladığımda ise Microsoft Danışman Öğrenci olarak seçildim. Bu süre zarfında, bir çok profesyonel ile teknik etkinlikler organize ettim. Üçüncü sınıf ikinci döneminde, üç arkadaşım ile birlikte Microsoft Imagine Cup proje yarışmasına katılarak finale kaldım.

Üçüncü sınıf sonrası, profesyonel hayata özel bir firmada, yazılım güvenliği alanında Yazılım Mühendisi olarak başladım. Sonrasında gelen farklı bir teklif üzerine başka bir firmaya Yazılım Mühendisi olarak geçtim. Dördüncü sınıfa başladığımda yarı zamanlı çalışırken ve çift anadal yaparken Microsoft Student Partner seçildim. Bir çok üniversitede Microsoft teknolojileri üzerine seminerler vermeye başladım. Yine aynı yıl, ASP.NET AJAX isminde bir kitapta yazar olarak yer aldım. Dördüncü sınıf sonunda, okulu tüm bölümler içinde en yüksek ortalamayla bitirdim.

Çankaya Üniversitesinde aldığınız eğitimi değerlendirir misiniz?

Sektörde bir çok okul mezunu ile çalışma ve iş görüşmelerine katılma fırsatı buldum. Burada gözlemlediğim önemli bir nokta, Çankaya Üniversitesi mezunlarının sektöre daha iyi hazırlandığı yönünde oldu. Mülakatlara katılan farklı bir çok okul mezununa yönelttiğimiz sorulara, yeni mezun olmalarına rağmen Çankaya Üniversitesi mezunları, sektörde deneyimli kişilere göre bile daha iyi cevaplar verdi. Bunda, okulda verilen eğitimin, yapılan projelerin ve kullanılan teknolojilerin önemli olduğunu düşünüyorum.

Çankaya Üniversitesinde aldığım eğitime gelirsek, Matematik-Bilgisayar bölümünde aldığım eğitimin bana, daha sorgulayıcı ve çözümleyici bir nitelik kattığını düşünüyorum. Bilgisayar Mühendisliği bölümünde aldığım eğitim ise, bu sorgulayıcı ve çözümleyici nitelikleri, bazı gerçekleri kullanarak nasıl uygulamaya dönüştürebileceğim yönünde oldu. Uygulamaya dönüştürme sürecinde kullandığımız güncel teknolojiler, aynı zamanda sektöre de iyi bir giriş fırsatı sağladı. Bunun yanı sıra, akademik çalışmalarım için de Çankaya Üniversitesinde aldığım eğitimin büyük faydası oldu. Başvurduğum tüm yüksek lisans programlarından ve lisans sonrası doktora programlarından kabul aldım.

Mezun olduktan sonra yaşadığınız süreçlerden biraz bahsedebilir misiniz?

Mezuniyet öncesi, bir arkadaşım ile birlikte bir insansız hava aracı projesi geliştirmeye başladım. Kullandığımız teknolojiler ile dünyada geliştirilen ilk insansız hava aracı olması sebebiyle projemiz oldukça dikkat çekti. Projemiz, Microsoft tarafından bir kahramanlık projesi seçildi ve "Heroes Happen Here" isimli bir kitapta ilk sayfada yayınlandı. Microsoft'un geliştirdiği yeni ürünlerin uluslararası lansmanlarının açılış konuşmalarında projemizden bahsedildi. Türkiye'de düzenlenen bir çok etkinlikte ödüller aldık ve bir çok yerel ve uluslararası gazete, dergi ve web sitesinde projemize övgüler geldi.

Sonrasında, projemizi geliştirmek için finansman bulamadığımız için bir süre dondurma kararı aldık ve özel bir firmada Yazılım Mühendisi olarak göreve başladım. Aynı firmada kısa süre sonra Yazılım Mimarı pozisyonuna yükseldim. Çek Cumhuriyetinden iki firma ile birlikte geliştirdiğimiz bir Avrupa Birliği projesinde ise Teknik Takım Lideri pozisyonuna yükseldim. Bu proje sonrası, yine bir Çek firması ile farklı bir AB projesinde Teknik Takım Lideri olarak görev aldım. Şu anda yine aynı firmada, Proje Müdürü olarak görev yapmaktayım.

Görev aldığım projeler arasında:

  • Milli Eğitim Bakanlığı, FATİH Projesi
  • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İstatistiki Kapasitesini Güçlendirmek İçin Teknik Yardım Projesi
  • Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Koyun ve Keçi Cinsi Hayvanların Kayıt Altına Alınması için Veritabanı
  • Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Entegre Tarife Yönetim Sistemi

projeleri yer almaktadır. Mezuniyet sonrası ayrıca, Bilkent Üniversitesi, Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri bölümünde, yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak ders vermeye başladım. Üçüncü sınıf öğrencileri için zorunlu olan, Hızlı Uygulama Geliştirme dersini 3 yıl boyunca verdim. Şu an sektörde, öğrencim olarak dersimi almış 250 civarı mezun bulunmaktadır.

Öğrencilerimize ve mezunlarımıza iletmek istedikleriniz nelerdir?

Bilgisayar Mühendisliği bölümü, uygulama yapılmadıkça tam anlaşılamayacak bir bölümdür. Bu nedenle benim halen öğrenci olan arkadaşlara tavsiyem, verilen ödevleri ve projeleri mümkünse yardım almadan tamamını yapmaya çalışsınlar.

Teknoloji sürekli değişiyor ve gelişiyor. O nedenle, okulun katabileceği en önemli özellik olan öğrenmeyi öğrensinler. Sektördeyken her zaman bir hocaları olmayacaktır. O yüzden günceli takip etmeyi, araştırmayı, öğrenmeyi öğrenmek çok önemlidir.

Diğer önemli bir tavsiyem, tek bir teknolojiye saplanıp kalmamaları. Sektörde farklı teknolojileri bilen, karşılaştırma yapabilen, sorgulayabilen kişiler ön plana çıkmaktadır.